Wednesday 28 September 2011

salam kenal dari ku

Salam kini ekonomi dunia kian mencabar .. harga barang kian meninggi .kos sara hidup meningkat.malah bagi perkerja kerajaan masih menarik nafas lega ,dek kerana kerajaan yang prihatin .manakala bagi kita yang berkerja sendiri dan dari pihak swasta terasa akan bahang ekonomi dunia kian runcing. 


Orang yang kaya terus kaya dengan mengejar kekayaan , mereka tidak sekali akan menoleh ke belakang, untuk melihat akan keseksaan yang ditangung oleh kita kini . malah orang yang kurang dan berpendapatan rendah tiada perubahan malah andai kita gagal kita akan terus jatuh dan sukar untuk bangun kembali .


Golongan ketiga , golongan dimana sekali pandang bak hamba, mengharap simpati antara kita . erti hidup dibawah garis keserderhanaan. 


Dari inspirasi itu , saya kini berpikir untuk membantu tapi bagaimana ? ALLAH maha kaya telah memberi ku satu bakat yang mana  mampu membantu sedkit banyak mampu beri ruang keselesaan dalam keserderhanaan bagi golongan berpendapatan rendah dan golongan ketiga .


Oleh itu ,saya sedia  membuat dan menerima tempahan membuat kek bagi majlis kesyukuran majlis perkahwinan .kenduri arwah dan sebagaina . dimana kek penganti diri bagi majlis . harga kek yang murah megenyangkan diri . 

No comments:

Post a Comment